.

پارك ساحلي گتوند



نویسنده : Rahman

سه عكس از سد تنظيمي گتوند كه در دهه پنجاه هجري شمسي ساخته شد. اين سد اكنون علاوه بر تامين آب مورد نياز كشت و صنعت كارون هزاران هكتار زمين كشاورزي منطقه را نيز مشروب مي كند.



نویسنده : Rahman

 

شهرستان گتوند مركز آن شهر گتوند است و مردم آن لهجه ای خاص از گویش بختیاری دارند.

شهرستان گتوند در مختصات جغرافیایی ۴۸ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۲۱ دقیقه طول شرقی و ۳۲ درجه و ۴دقیقه تا ۳۲ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی قرار دارد.

یكی از مهمترین سد های تنظیمی و بلندترین سد خاكی كشور سد و نیروگاه گتوند علیا برای تولید انرژی و ذخیره سازی آب در این شهرستان بر روی رودخانه كارون احداث شده و از چشم انداز بسیار زیبا برای دیدار گردشگران نیز برخوردار است.

امامزاده محمد بن زید (ع) از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) زیارتگاه و تفرجگاه مردم سراسر كشور است كه در 15كیلومتری شمال شرقی گتوند واقع شده و در دل كوهها و دشتهای سرسبز آراسته به گل و گیاه با مناظر زیبای طبیعی اش ، چشم هر تازه واردی را به خود خیره می كند و روح آدمی را نوازش می دهد.

مناطق سیاحتی آبشارهای زیبای پل پرزین و دره انار كه در 20 كیلومتری شمال گتوند و در دل كوه قرار دارند، بسیار دیدنی و شگفت انگیز است . هوای مطبوع و خنك پل پرزین در فصل سوزان تابستان همچون تكه ای از ییلاق صفای خاص و جذابیت های فراوانی به منطقه داده است.

تپه چغا در ابتدای ورودی شهر گتوند و در كنار رودخانه كارون است كه دارای یك كاخ دو طبقه و یك معبد است و چهار هزار سال پیش برای همسر 'آونتاش گال' پادشاه ایلام ساخته شده كه در آن زمان ملكه حاكمیت این منطقه را به عهده داشته است.

تفریحگاه شیخ سلیمان و قلعه رستم همچون تكه ای از فردوس در آغوش كوه میزبان مردم منطقه و شهرهای اطراف می باشد كه از دو مسیر كوهنوردی یا قایق سواری قابل دسترسی است.

آرامگاه زنده یاد دكتر قیصر امین پور شاعر معاصر در ابتدای ورودی شهر گتوند در كنار آرامگاه شهدای گمنام قراردارد كه در تمام ایام سال پذیرای دوستداران ادبیات فارسی و علاقمندان این شاعر فقید است.

دخمه های كوه طبل خانه ، سد گتوند علیا ، آسیاب راك ، پارك ساحلی ، سد تنظیمی گتوند ، پارك گلستان ، باغهای پر از میوه بخش عقیلی به ویژه شهر سماله و تفریحگاه های بكر و طبیعی از دیگر نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان گتوند است كه در تمام ایام سال ، به خصوص اوایل اسفند تا 20 فروردین با هوای بسیار مطبوع و آغشته به بوی گل و گیاه پذیرای میهمانان و گردشگران است.

گتوند با داشتن این مناطق زیبا و جاذبه های دیدنی هر ساله میزبان شمار زیادی میهمان نوروزی است كه ضمن بهره برداری از آب و هوای مناسب این منطقه هر گردشگری با سفر به این شهرستان خاطرات خوشی را با خود به همراه خواهد برد.



نویسنده : Rahman

 

شهرستان گتوند با 76 متر ارتفاع از سطح دریـا و با جمعیتی بالغ بر 58200  نفر در شمال استان خوزستان واقع گردیده و دارای مردمانی خون گرم ، مهمان نواز و سلحشور است که در عرصه های مختلفِ صنعتی ، کشاورزی ، آموزشی و .....  با سعی و تلاش خستگی ناپذیر در جهت ارتقاء شهرشان و خدمت به وطن و ملت بزرگ ایران کمر همت را بسته اند . 

 

مختصری از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری

* امام زاده محمد بن زید شیخ سلیمان
* مناطق کوهستانی کیـارس و پل پــرزیـن
* باغـات و مناطـق خوش آب و هوای منطقه عقیلی
* سواحل بکر و دست نخورده ی رودخانه خروشان کارون

 

 

 

 

 

 



نویسنده : Rahman

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره سایت
تصویر وبلاگ

Rahman.Yavar
آرشیو سایت
امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 51049
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 204
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت